czwartek, 5 września 2019

może jeszcze raz? 2019-09-05



Może jeszcze raz?

Tak to jest ze człowiek musie odpocząć od tego harmidru dookoła, albo  jakimś cudem odbić się od dna  żeby znaleźć chwile i rozpalić na nowo zapał do działania albo nabrać chęci..
Jakoś tak się podziałało że coś się zablokowałem i przestałem pisać zarówno na papierze wiersze jak i tu na blogu, a to z różnych przyczyn,  jakieś takie  poczucie ze nie ma po co bo i tak kiedyś to przepadnie,   a i czasu mało było  bo z różnych stron różne problemy i sprawy nadciągały, trochę zdrowie przygniatało i jakieś beznadziejne myśli kiedy wołałem zamykać się w sobie i nie miałem na nic ochoty…
Teraz sam nie wiem czy mam..
Ale spróbujmy myśli przelewać na papier (internetowy)..  może zaś cos dobrego z tego wyjdzie…
Tak czy inaczej przez ponad rok nie zmieniło się nic wiele w polityce, Naród politykuje, i dzieli się na tych lepszych i gorszych w zależności od punktu patrzenia.  Szkoda tylko ze chcą się za to pozabijać,
Obserwuje  tzw. nienawiść polityczną jak i  ludzka, znielubimy kogoś jak myśli  inaczej niż my (politycznie)  nie lubimy  tych  LGBT  albo ich przeciwników,  nacjonalistów, uchodźców, księży, dziennikarzy,  itd. Stajemy się bardziej ANTY niż  normalni  Bardziej lubimy kogoś nienawidzić niż popierać „swoich” czy lubić,
Nawet autorytety, księża , inne znane osoby  tez „opowiadają się” w „niebezpieczny „ sposób o innych.
W życiu jak na stadionie zamiast wspierać naszych wolimy wołać – „Sędzia to….”  Albo słać wulgarne epitety w stronę przeciwnej drużyny…
Inna inszość że politycy sami uprawiają kampanie negatywną, w  70% mówiąc jaki to przeciwnik jest zły i niebezpieczny a tylko 30% o tym co zamierzają zrobić. Ale to chore straszyć, co będzie jak?  Moim zdaniem to powinno się  pokazywać co będzie jak wybierzesz mnie…  dlaczego to ja jestem wyjątkowy itd…
Zresztą co do wyborów to ja mam jakieś inne zdanie niż  politycy obecni..
Dla mnie to nie mamy demokracje a partiokracje,  bo tak naprawdę nie mamy wpływu na kogo głosujemy bo   to prezesi partii ustalają listy… kto 1 , 2…  głosujesz na partie nie na konkretnego człowieka, którego potem możesz rozliczyć (nie głosując)   i dany kandydat powinien być  z danego miasta.. a nie ściągnięty skądś żeby  być pociągiem a tak naprawdę nigdy w tym mieście nie był…
No cóż wszyscy politycy startują z jednym programem  „Oby nam się żyło lepiej…” (w sensie nam politykom)
No cóż dość o politykowaniu,  to nie o to chodzi.. 
Mam nadzieje ze uda mi się na nowo coś tu pisać , nie obiecuje ze codziennie ale się postaram coś napisać, a z wierszami nie wiem jak będzie to zależy od weny… a z nią ostatnio kiepściutko.., tak jak i ze zdrowiem.. ech… no dobra nie narzekam…


Kołowrotek ludzkich uczuć 
toczy się po bezpańskiej ulicy
Pomiędzy pędzącymi autami
wypełnionymi ważnymi sprawami,
poważnymi jak ich właściciele....

Kolorowa tęcza, zapach lata,
nawet niedzielny dzwon w kościele
nie są w stanie zatrzymać człowieka
by zwrócić jego uwagę na życie...
Chyba że straci je w wyniku wypadku..

Niebieskie ekraniki wchłaniając 
oddech serca i duszy
zawężają rzeczywisty świat 
do kilku krótkich odpowiedzi..
teraz tylko czas jest prawdziwy..

Po  chodniku spaceruje gołąb
szukając okruchów miłości..
czy znajdzie się ktoś kto się zatrzyma
by nakarmić przyjaciela niedoli..
i podzieli się z nim swoimi marzeniami?

                                                                Kraków 5.09.2019

brzdęk...  wolną chwilą w pracy..

2 komentarze:

  1. na parapecie siedzi gołąb
    gołąb marzyciel
    księżyc wywala język i straszy szpaki
    coraz ciszej na szpakowymdrzewie
    jesień idzie

    OdpowiedzUsuń
  2. CIESZĘ SIĘ, ŻE WRÓCIŁEŚ ...

    OdpowiedzUsuń